









Sausio 21–23 dienomis Žaliojo regiono komanda dalyvavo jau ketvirtajame URBACT programos PUMA projekto tarptautiniame partnerių susitikime, finansuojamame projekto lėšomis. Renginys subūrė devynis partnerius iš aštuonių Europos Sąjungos šalių: Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Kroatijos, Graikijos, Italijos, Slovakijos ir Ispanijos. Šį kartą susitikimas vyko Lenkijos uostamiestyje Gdanske.
Lietuvai susitikime atstovavo VšĮ „Žaliojo regiono“ direktorė Gaiva Mačiulaitienė, transporto infrastruktūros specialistas Edvinas Benetis, Pagėgių savivaldybės administracijos direktorė Ligita Kazlauskienė, Tauragės rajono savivaldybės plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus specialistas Simas Gaidelionis bei Šilalės rajono savivaldybės investicijų ir statybų skyriaus specialistas Saulius Liatukas.
Susitikimo dalyvius pasveikino Gdansko mero pavaduotojas Piotr Borawski, Nacionalinio URBACT punkto Lenkijoje atstovas bei programos koordinatorius Aldo Vargas-Tetmajer. Gdansko kelių ir žalių erdvių administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomasz Wawrzonek supažindino dalyvius su miesto iššūkiais ir strateginiais pokyčiais, susijusiais su kelių ir žaliųjų erdvių planavimu.
Didžiausią įspūdį paliko apsilankymas Gdansko kelių ir žalių zonų administracijoje bei susipažinimas su integruota eismo valdymo sistema TRISTAR. Renginio metu buvo pristatytos inovatyvios pėsčiųjų ir dviračių transporto skatinimo iniciatyvos. Gdansko mero įgaliotasis pėsčiųjų reikalų atstovas dalijosi miesto patirtimi pritaikant gatves pėstiesiems, o savivaldybės atstovas dviračių eismui pasakojo apie dviračių transporto populiarinimo iššūkius ir sprendimus.
Svarbi patirtis buvo Dagmaros Kleczewskos, Gdansko-Gdynės-Sopoto metropolinės srities mobilumo ir klimato skyriaus direktoriaus pavaduotojos pranešimas apie metropolinę dviračių dalijimosi sistemą „Mevo 2.0“. Taip pat Adamas Rodziewiczius, geodezijos departamento direktoriaus pavaduotojas ir Jarosławas Wincekas, Gdansko (erdvinės) plėtros biuro vyresnysis planuotojas, skaitė pranešimą apie miesto gatvių projektavimo standartus, atitinkančius darnaus miesto viziją. Visi pristatyti pranešimai ir diskusijos nepaliko nė vieno abejingo. Jie kvietė dalyvius permąstyti darnaus judumo principus ir ieškoti būdų, kaip pritaikyti gerąsias patirtis savo regionuose. Susitikimo metu kiekvieno partnerio komanda kūrė galimas darnaus judumo priemones savo vietovėms ir dalinosi projekto įgyvendinimo pažanga. Žaliojo regiono darnaus judumo veiksmų plano eigą pristatė transporto infrastruktūros specialistas Edvinas Benetis.
Esminis pokytis, kurį patiria Europos miestų infrastruktūra, yra vis didesnis dėmesys pėstiesiems ir alternatyvioms transporto priemonėms, kartu su vis griežtėjančiais apribojimais automobilių eismui. Tokie tarptautiniai susitikimai suteikia vertingų žinių ir idėjų, kurios gali prisidėti prie darnaus judumo skatinimo Lietuvoje.

Mes visada pasiruošę nuotykiams – Ar jūs? Paskambinkite mums!
